19.9.09

llegendes


Una nit d'estiu d'aquestes en que servidora no pot dormir sempre em venen al cap velles rondalles i llegendes de quan era nina.
En aquesta ocasió em va venir al cap la la història de na maria enganxa.
Una dona que viu als pous i cisternes de les cases mallorquines i que si qualque infant se li acosta l'agafa amb el seu ganxo (d'aquí el seu nom) i se l'endú amb ella.
Clar, que només és una història que les padrines conten als nets perquè no s'acostin als pous i a les cisternes, però jo de petita no vaig acostar-me mai a cap. Sempre em quedava a un pam per por. I si m'hi acostava una mica més ja partia a córrer.

Sempre ha estat un d'aquests personatges que m'han impressionat més de petita.



guaita!

molt bon curt sobre na maria enganxa!,

1 comentari:

  1. Ostres al meu poble a les Terres de l'Ebre als nens ens expliquen que no ens acostem als pous: -Ai si tagafa la Mari Ganxos!
    I ves per on és mes universal del que creia aquesta rondalla.
    Per cert jo per si de cas tampoc m'hi vaig acostar mai de petit. I un cop vaig inventar un relat sobre el que podria haver estat la història d'aquesta "bruixa" que considerava local.

    ResponElimina



people are strange when you are a stranger.